Zugspitze - wrzesień 1990

Największym urokiem bawarskich Alp jest duża liczba jezior, które w połączeniu z urokliwymi górami tworzą przepiękną kompozycję, dlatego podczas naszego 4-letniego pobytu w Monachium w prawie każdy weekend, staraliśmy się wyjechać w góry. Korzystaliśmy z pięknych szlaków turystycznych i rowerowych, ale także ze świetnych tras narciarskich.

DNa górnej stacji kolejki na Zugspitzelatego, kiedy we wrześniu 1990 roku odwiedziła nas w Monachium Dorota, decyzja była tylko jedna.

Drugiego września pojechaliśmy na wycieczkę w Alpy, aby zdobyć Zugspitze, najwyższy szczyt Alp bawarskich 2 962 m n. p. m.Strome zejście ze szczytu Zugspitze

Pojechaliśmy do Garmisch Partenkirchen, skąd kolejką gondolową podjechaliśmy pod szczyt Zugspitze do znajdującej się tam dużej stacji. Pozostały nam dwa ostatnie najtrudniejsze etapy.

Odpoczywaliśmy, można powiedzieć w obozie przejściowym, zbierając siły przed kolejnym wysiłkiem. Kolejnym etapem było pokonanie schodów ruchomych. Trochę to nieprawdopodobne, ale w stacji u podnóża szczytu działają schody ruchome, zrobione chyba z myślą o osobach niepełnosprawnych. Na szczęście można je było obejść normalnymi schodami.

Szczyt ZugspitzeTrzeci, najtrudniejszy etap to było wejście na szczyt. Pogoda dopisywała, widoki były wspaniałe. Droga była średnio trudna, miejscami były poręcze i drabiny. W utrzymaniu równowagi Paniom pomagał nieodzowny sprzęt alpinistyczny - torebki. Ja na szczęście miałem torbę na kamerę, co zrównoważyło moje szanse na przeżycie. Ponieważ przebiega tam też granica z Austrią, Dorota z Bogdanem odwiedzili na krótko ten piękny kraj.Zamek Neuschwanstein

W drodze powrotnej zwiedziliśmy bajkowy zamek Neuschwanstein, postawiony przez króla Bawarii Ludwika II. Niektórzy mówią, że to kicz i … mają rację, ale jak się tam jest i wokoło piętrzą się góry, nie ma mowy o negatywnych odczuciach. Na przykład uroczy i robiący wrażenie Most Marii.

Po udanej wyprawie w góry wróciliśmy do Monachium, gdzie Dorota miała okazję zwiedzić wiele tamtejszych atrakcji. Olimpia Park, Deutsches Museum, muzeum BMW, liczne zabytkowe kościoły i wiele innych atrakcji.